Zasady i tryb w postępowaniu doktorskim

Szanowni Doktoranci,
uprzejmie informujemy, ze wszystkie składane wnioski muszą zostać wypełnione komputerowo, wydrukowane i podpisane.

Regulamin postępowania w sprawie nadania stopnia doktora - tryb eksternistyczny

Regulamin postępownia w sprawie nadania stopnia doktora - Szkoła Doktorska

 

Uchwała Senatu nr 223/2024 - w sprawie ustalenia minimalnych wymogów osiągnięcia naukowego opartego na cyklu powiązanych publikacji naukowych oraz osiągnięcia naukowego realizowanego w ramach programu „doktorat wdrożeniowy” w postępowaniu o nadanie stopnia doktora i wyboru dyscypliny

Uchwałą Senatu nr 222/2024 - w sprawie powołania składu komisji do wstępnej oceny efektów uczenia się kandydatów ubiegających się o nadanie stopnia doktora w trybie eksternistycznym w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu w dyscyplinach: nauki medyczne, nauki farmaceutyczne, nauki o zdrowiu

Uchwała Senatu nr 211/2024 - w sprawie określenia zasad postępowania w sprawie nadawania stopnia doktora w Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

 

1.Wykaz dokumentów potrzebnych do wyznaczenia promotora:

  1. Wniosek o wyznaczenie promotora pobierz
  2. Kopia dyplomu potwierdzającego posiadanie tytułu zawodowego magistra lub równorzędnego (wymagany oryginał dyplomu do wglądu)
  3. Kwestionariusz osobowy pobierz
  4. Protokół z posiedzenia Rady Naukowej Instytutu/Rady Katedry, na którym przedstawiono założenia rozprawy doktorskiej wraz z lista obecności pobierz
  5. Omówienie celu i założeń rozprawy doktorskiej (maksymalnie 1 str. A4) pobierz
  6. Dorobek naukowy kandydata na promotora – tylko w przypadku propozycji kandydata niezatrudnionego w UMP.
  7. Oświadczenie kandydata na promotora o spełnianiu wymagań do pełnienia funkcji promotora pobierz
  8. W przypadku wniosku o wyznaczenie promotora pomocniczego promotor główny dołącza uzasadnienie wniosku.
  9. Pozytywna  opinia Komisji Bioetycznej lub lokalnej Komisji Etyki Badań na Zwierzętach bądź potwierdzona przez Przewodniczącego Komisji opinia o braku cech eksperymentu medycznego.
  10. Zaświadczenie o zatrudnieniu kandydata na stopień doktora (dotyczy pracowników UMP)

 

2.Wykaz dokumentów potrzebnych do wszczęcia postępowania - tryb eksternistyczny

Postępowanie w sprawie weryfikacji efektów uczenia się (*PRK) - przewodnik dla zdających - tryb eksternistyczny

  1. Wniosek o przeprowadzenie weryfikacji efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8.PRK pobierz
  2. Kwestionariusz weryfikacji efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK (należy załączyć dotychczasowe osiągnięcia kandydata do uzyskania stopnia naukowego doktora w zakresie: metodologii badań naukowych wraz z zagadnieniami statystycznymi i zasadami pisania publikacji, prawa własności intelektualnej i komercjalizacji wyników badań oraz etyka badań naukowych) pobierz
  3. Protokół z prezentacji ustnej wyników badań własnych w języku polskim lub angielskim przedstawiona na właściwej Radzie Instytutu bądź Katedry z zachowaniem konieczności udziału co najmniej 5 samodzielnych pracowników nauki z tożsamych lub pokrewnych specjalności wraz z listą obecności pobierz
  4. Wniosek o wszczęcie postępowania pobierz
  5. Rozprawa doktorska wraz z załącznikami (wersja elektroniczna w pliku PDF) Ujednolicone zasady przygotowania rozprawy doktorskiej na podstawie cyklu publikacji
  6. Streszczenie pracy doktorskiej w języku polskim (1 strona A4 - na górze strony: imię nazwisko, tytuł pracy, na dole strony: podpis)
  7. Streszczenie pracy doktorskiej w języku angielskim (1 strona A4 - na górze strony: imię nazwisko, tytuł pracy, na dole strony: podpis)
  8. Opinia promotora lub promotorów pobierz
  9. Raport systemu antyplagiatowego - skrócony protokół
  10. Oświadczenie doktoranta zgodnie z zał.1 do Zarządzenia Rektora 90/21 pobierz
  11. Kwestionariusz osobowy pobierz
  12. Artykuł naukowy opublikowany w czasopiśmie z aktualnego wykazu czasopism (nie ujęty w rozprawie doktorskiej) Wykaz czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych
  13. Pozytywna  opinia Komisji Bioetycznej lub lokalnej Komisji Etyki Badań na Zwierzętach bądź potwierdzona przez Przewodniczącego Komisji opinia o braku cech eksperymentu medycznego.
  14. W przypadku rozprawy doktorskiej, realizowanej na podstawie cyklu publikacji, oświadczenie doktoranta, promotora, promotorów lub promotora i promotora pomocniczego oraz pozostałych współautorów o indywidualnym wkładzie w powstanie prac pobierz pobierz
  15. Pismo od promotora (promotorów) ze wskazaniem propozycji 2 kandydatów do Komisji Doktorskiej.
  16. Zaświadczenie Kierownika Studium Języków Obcych UMP o spełnieniu przez kandydata wymogów niezbędnych do wszczęcia postępowania o nadanie stopnia naukowego doktora.
  17. Zaświadczenie o zatrudnieniu (dotyczy pracowników UMP)

 

3.Wykaz dokumentów potrzebnych do złożenia gotowej pracy doktorskiej - wszczęcie postępowania - szkoła doktorska

  1. Wniosek kandydata o wszczęcie postępowania  pobierz
  2. Rozprawa doktorska wraz z załącznikami (wersja elektroniczna w pliku PDF) Ujednolicone zasady przygotowania rozprawy doktorskiej na podstawie cyklu publikacji
  3. Streszczenie pracy doktorskiej w języku polskim (1 strona A4 - na górze strony: imię nazwisko, tytuł pracy, na dole strony: podpis)
  4. Streszczenie pracy doktorskiej w języku angielskim (1 strona A4 - na górze strony: imię nazwisko, tytuł pracy, na dole strony: podpis)
  5. Raport systemu antyplagiatowego - skrócony protokół
  6. Oświadczenie doktoranta zgodnie z zał.1 do Zarządzenia Rektora 90/21 pobierz
  7. Opinia promotora lub promotorów pobierz
  8. Opinia Dyrektora Szkoły Doktorskiej o doktorancie, zaświadczająca o realizacji efektów kształcenia na poziomie 8 PRK, tym w zakresie znajomości nowożytnego języka obcego
  9. Kopia dyplomu potwierdzającego posiadanie tytułu zawodowego magistra lub równorzędnego (wymagany oryginał dyplomu do wglądu)
  10. Kwestionariusz osobowy pobierz
  11. Artykuł naukowy opublikowany w czasopiśmie z aktualnego wykazu czasopism (nie ujęty w rozprawie doktorskiej) Wykaz czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych
  12. Protokół z prezentacji ukończonej pracy doktorskiej na posiedzeniu Rady Naukowej Instytutu/Rady Katedry wraz z listą obecności pobierz
  13. Pozytywna  opinia Komisji Bioetycznej lub lokalnej Komisji Etyki Badań na Zwierzętach bądź potwierdzona przez Przewodniczącego Komisji opinia o braku cech eksperymentu medycznego
  14. W przypadku rozprawy doktorskiej, realizowanej na podstawie cyklu publikacji, oświadczenie doktoranta, promotora, promotorów lub promotora i promotora pomocniczego oraz pozostałych współautorów o indywidualnym wkładzie w powstanie prac pobierz pobierz
  15. Pismo od promotora (promotorów) ze wskazaniem propozycji 2 kandydatów do Komisji Doktorskiej

 

4.Akty prawne:

Uchwała Senatu 86/2021

Zarządzenie nr 67/24 Rektora w sprawie ustalenia wysokości opłaty za przeprowadzenie postępowania o nadanie stopnia doktora oraz stopnia doktora habilitowanego

Zarządzenie nr 33/24 Rektora w sprawie zasad afiliowania publikacji naukowych pracowników, doktorantów i studentów UMP

Zarządzenie nr 34/24 Rektora w sprawie ustalenia Regulaminu punktacji dorobku naukowego pracowników i doktorantów UMP

Uchwała Senatu nr 159/2023 w sprawie Regulaminu korzystania i udostępniania infrastruktury badawczej w UMP

Uchwała Senatu nr160/2023 w sprawie określenia warunków korzystania z infrastruktury bdawczej i informatycznej UMP przez osoby przygotowujące rozprawę doktorską w trybie eksternistycznym

Uchwała Senatu nr 223/2024 - w sprawie ustalenia minimalnych wymogów osiągnięcia naukowego opartego na cyklu powiązanych publikacji naukowych oraz osiągnięcia naukowego realizowanego w ramach programu „doktorat wdrożeniowy” w postępowaniu o nadanie stopnia doktora i wyboru dyscypliny

Uchwałą Senatu nr 222/2024 - w sprawie powołania składu komisji do wstępnej oceny efektów uczenia się kandydatów ubiegających się o nadanie stopnia doktora w trybie eksternistycznym w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu w dyscyplinach: nauki medyczne, nauki farmaceutyczne, nauki o zdrowiu

Uchwała Senatu nr 211/2024 - w sprawie określenia zasad postępowania w sprawie nadawania stopnia doktora w Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu

Oświadczenie autora pracy -po komisji doktorskiej

Ujednolicone zasady przygotowania rozprawy doktorskiej na podstawie cyklu publikacji

Wzór strony tytułowej rozprawy doktorskiej

 

 

Zarządzenie Rektora nr 90/2021 - Regulamin procedury antyplagiatowej

Instrukcja video- JSA https://www.youtube.com/playlist?list=PLhrk1HkrMtpw4xZX75u5nZhAtPe1_PHPT