W związku z kompetencją Rady Doskonałości Naukowej, wyrażoną w art. 221 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2024.1571 ze zm.), dotyczącą dokonywania oceny formalnej wniosków w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego, zaleca się sporządzanie przedmiotowego wniosku z uwzględnieniem następujących dokumentów.
Rada Doskonałości Naukowej rekomenduje składanie wniosków wyłącznie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP:/RDN/SkrytkaESP
W takim przypadku wniosek musi zostać podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Dotyczy to wszystkich załączników wytworznych przez Wnioskodawcę na potrzeby przeprowadzenia postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego.
Podpis zaufany (czyli bezpłatny podpis elektroniczny) w łatwy i szybki sposób można złożyć na poszczególnych dokumentach, które powinny być zapisane w formacie pdf, poprzez poniżej wskazaną stronę internetową:
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany
instrukcja składania dokumentów za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP
W przypadku pytań, prosimy o kontakt pod wskazany adres e-mail: daria.jaworska@rdn.gov.pl oraz nr tel. 22 656 60 98
Przedmiotowy wniosek może być także złożony osobiście w siedzibie Rady Doskonałości Naukowej lub za pośrednictwem przesyłki pocztowej albo kurierskiej. W takich przypadkach dokument, o którym mowa w pkt 1 (wniosek przewodni), powinien mieć postać papierową, opatrzoną podpisem własnoręcznym. Do dokumentu tego należy załączyć 2 elektroniczne nośniki danych zawierające pliki stanowiące dokumenty, o których mowa w pkt. 2-5, oraz zeskanowany wniosek przewodni. Pliki dotyczące dokumentów, o których mowa w pkt. 1, 2 oraz 4-5 powinny być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
W przypdku złożenia wniosku osobiście lub za pośrednictwem poczty, kopie prac potwierdzające osiągnięcie naukowe oraz oświadczenia współautorów przedkłada się tylko na nośniku danych.
Składany wniosek powinien uwzględniać ewentualne wymagania określone przez podmiot habilitujący.
Poniżej link do strony RDN-u
Po wszczęciu postępowania przez Radę Doskonałości Naukowej do Biura Rad Kolegiów Nauk należy dostarczyć:
Dokumenty, o których mowa w pkt. b), c) i d) należy umieścić w osobnych folderach