Plan działań sekretarza Komisji habilitacyjnej
- Współpraca z Prodziekanem ds. Nauki w szczególności w sprawie organizacji posiedzenia komisji habilitacyjnej.
- Nawiązanie kontaktu z Przewodniczącym komisji habilitacyjnej i omówienie zasad pracy komisji.
- Kontakt z pozostałymi członkami komisji i przekazanie ustaleń dokonanych z Przewodniczącym.
- Po wpłynięciu ostatniej recenzji, ustalenie z Przewodniczącym terminu, miejsca oraz przebiegu pracy komisji w tym sposobu przeprowadzenia kolokwium habilitacyjnego. Przesłanie recenzji wszystkim członkom komisji.
- Ustalenie ostatecznego terminu posiedzenia komisji habilitacyjnej ze wszystkimi członkami komisji. Posiedzenie komisji wraz z kolokwium habilitacyjnym odbywa się przy obecności minimum 6 osób wchodzących w jej skład, w tym co najmniej 3 recenzentów, przewodniczącego i sekretarza.
- Posiedzenia komisji habilitacyjnej mogą być przeprowadzane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności: transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między jego uczestnikami; wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym z jednoczesną transmisją obrazu i dźwięku, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku, z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa
- Pracami komisji habilitacyjnej kieruje Przewodniczący. Sekretarz komisji zapewnia obsługę organizacyjną prac komisji.
- Poinformowanie Przewodniczącego Kolegium oraz Biura Rad Kolegiów Nauk drogą elektroniczną o planowanym terminie posiedzenia komisji habilitacyjnej.
- Powiadomienie kandydata o terminie i miejscu kolokwium nie później niż w terminie 14 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia kolokwium oraz przesłanie recenzji.
- Kolokwium ma charakter publiczny z wyłączeniem kolokwium w zakresie osiągnięć, których przedmiot jest objęty ochroną informacji niejawnych.
- Podczas kolokwium kandydat przedstawia swoje osiągnięcia naukowe będące podstawą do nadania stopnia. Prezentacja przyjmuje formę krótkiego wykładu. Po wygłoszeniu wykładu, przewodniczący komisji habilitacyjnej otwiera dyskusję. W trakcie dyskusji kandydat odnosi się do treści recenzji oraz udziela odpowiedzi na zadane pytania. Do zadania pytań uprawnieni są członkowie komisji habilitacyjnej oraz uczestnicy kolokwium.
- Kolokwium może być przeprowadzone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających transmisję kolokwium w czasie rzeczywistym między jego uczestnikami oraz wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym, w ramach której uczestnicy kolokwium mogą wypowiadać się w jego toku, z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa. Po przeprowadzonym kolokwium habilitacyjnym komisja obraduje na posiedzeniu niejawnym.
- Sporządzenie protokołu z kolokwium habilitacyjnego, który stanowi załącznik do protokołu z posiedzenia komisji habilitacyjnej, na którym podjęta została uchwała
w sprawie wyrażenia opinii o nadaniu lub odmowie nadania stopnia doktora habilitowanego (zapoznanie wszystkich członków komisji z dokumentami w celu akceptacji lub wniesienia uwag)
- Przygotowanie w porozumieniu z Przewodniczącym projektu uchwały komisji habilitacyjnej. Zgodnie z uchwałą nr 210/2024 Senatu UMP z dnia 18 września 2024 r. uchwałę komisji habilitacyjnej wraz z uzasadnieniem podpisuje jej przewodniczący oraz osoby upoważnione w protokole.
- Prowadzenie wszelkich spraw związanych z przygotowaniami do posiedzenia komisji habilitacyjnej (w tym m.in. rezerwacja sali w CKD na posiedzenie komisji (ckd@bokiz.pl) - w przypadku organizacji posiedzenia w formie stacjonarnej lub hybrydowej. W przypadku wideokonferencji - łączenie za pomocą platformy Microsoft TEAMS - współpraca z informatykiem uczelni panem Aleksandrem Augustynem odpowiedzialnym za połączenie - nr tel. 845 26 47, adres e-mail: aaugustyn@ump.edu.pl Powiadomienie wszystkich członków komisji o formie posiedzenia.
- Przekazanie do Biura Rad Kolegiów Nauk w terminie 6 tygodni od dnia otrzymania ostatniej recenzji uchwały z uzasadnieniem wraz z pozostałymi dokumentami ( ustawa PSWiN art. 221 ust. 11 )
Dokumenty do pobrania:
wzór uchwały komisji habilitacyjnej
załącznik do uchwały komisji habilitacyjnej
wzór protokołu
lista obecności
głosowanie w sprawie wyrażenia zgody dotyczącej nadania stopnia doktora habilitowanego
proponowany harmonogram posiedzenia komisji habilitacyjnej