Plan działań sekretarza Komisji habilitacyjnej

 

  1. Współpraca z Prodziekanem ds. Nauki w szczególności w sprawie organizacji posiedzenia komisji habilitacyjnej i zawiadomienia członków Rady Wydziału o kolokwium habilitacyjnym.
  2. Nawiązanie kontaktu z przewodniczącym komisji habilitacyjnej i omówienie zasad pracy komisji.
  3. Kontakt z pozostałymi członkami komisji i przekazanie ustaleń dokonanych z przewodniczącym.
  4. Po wpłynięciu ostatniej recenzji, ustalenie z przewodniczącym terminu, miejsca oraz przebiegu pracy komisji w tym sposobu przeprowadzenia kolokwium habilitacyjnego. Przesłanie recenzji wszystkim członkom komisji.
  5. Ustalenie ostatecznego terminu posiedzenia komisji habilitacyjnej ze wszystkimi członkami komisji. Posiedzenie komisji wraz z kolokwium habilitacyjnym odbywa się przy obecności minimum 6 osób wchodzących w jej skład, w tym co najmniej 3 recenzentów, przewodniczącego i sekretarza.
  6. Posiedzenie komisji habilitacyjnej i kolowium habilitacyjne mogą być przeprowadzane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności: transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między jego uczestnikami; wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym z jednoczesną transmisją obrazu i dźwięku, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku, z  zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa. Po przeprowadzonym kolokwium habilitacyjnym, komisja obraduje na posiedzeniu niejawnym.
  7. Pracami komisji habilitacyjnej kieruje przewodniczący. Sekretarz komisji zapewnia obsługę organizacyjną prac komisji.
  8. Poinformowanie Przewodniczącego Rady Kolegium oraz Biura Rad Kolegiów Nauk drogą elektroniczną o planowanym terminie posiedzenia komisji habilitacyjnej nie później niż w terminie 14 dni przed planowanym kolokwium. Obowiązkiem ustawowym wynikającym z PSWiN art. 222 ust. 1a, jest umieszczenie przez Biuro Rad Kolegiów Nauk w Biuletynie Informacji Publicznej zawiadomienia o kolokwium, w terminie 10 dni przed wyznaczonym terminem przeprowadzenia kolokwium habilitacyjnego oraz zawiadomienie Członków Rady Kolegium Nauk i Członków Rady Wydziału o wydarzeniu naukowym.
  9. Przesłanie wszystkich recenzji kandydatowi oraz powiadomienie go o terminie i miejscu kolokwium nie później niż w terminie 14 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia kolokwium.
  10. Kolokwium ma charakter publiczny z wyłączeniem kolokwium w zakresie osiągnięć, których przedmiot jest objęty ochroną informacji niejawnych.
  11. Podczas kolokwium kandydat przedstawia swoje osiągnięcia naukowe będące podstawą do nadania stopnia. Prezentacja przyjmuje formę krótkiego wykładu (slajdy). Po wygłoszeniu wykładu, przewodniczący komisji habilitacyjnej otwiera dyskusję. W trakcie dyskusji kandydat odnosi się do treści recenzji oraz udziela odpowiedzi na zadane pytania. Do zadania pytań uprawniony jest każdy uczestnik kolokwium.
  12. Sporządzenie protokołu z kolokwium habilitacyjnego, który stanowi załącznik do protokołu z posiedzenia komisji habilitacyjnej, na którym podjęta została uchwała w sprawie wyrażenia opinii o nadaniu lub odmowie nadania stopnia doktora habilitowanego (zapoznanie wszystkich członków komisji z dokumentami w celu akceptacji lub wniesienia uwag)
  13. Przygotowanie w porozumieniu z przewodniczącym projektu uchwały komisji habilitacyjnej. Zgodnie z uchwałą nr 210/2024 Senatu UMP z dnia 18 września 2024 r. uchwałę komisji habilitacyjnej wraz z uzasadnieniem podpisuje jej przewodniczący oraz osoby upoważnione w protokole.
  14. Prowadzenie wszelkich spraw organizacyjnych związanych z przygotowaniami do posiedzenia komisji habilitacyjnej i kolokwium habilitacyjnego oraz przebiegu całości wydarzenia w tym m.in.: rezerwacja sali Senatu/sali A lub B w Centrum Kongresowo - Dydaktycznym na posiedzenie komisji - mgr Jolanta Michalska, Sekcja Organizacji Wydarzeń tel.  854 73 84, e-mail: ckd@ump.edu.pl , rezerwacja sali C w Centrum Kongresowo - Dydaktycznym - mgr Bogna Sas, tel. 854-75-23, e-mail: bognasas@ump.edu.pl ,  obsługa informatyczna wideokonferencji ( kontakt tel. 603 990 756), założenie wydarzenia oraz łaczenie za pomocą platformy Microsoft TEAMS, współpraca z informatykami obsługującymi wyżej wymienione sale w CKD tj. mgr inż. Jacek Drożniewski - jdrozniewski@ump.edu.pl , mgr Marcin Wiksler-Sadowski - msadowski@ump.edu.pl , lic. Bartosz Kajdasz - bkajdasz@ump.edu.pl .
  15. Powiadomienie wszystkich członków komisji o formie posiedzenia komisji habilitacyjnej.
  16. Przekazanie do Biura Rad Kolegiów Nauk w terminie 6 tygodni od dnia otrzymania ostatniej recenzji uchwały z uzasadnieniem wraz z pozostałymi dokumentami ( ustawa PSWiN art. 221 ust. 11 )

Dokumenty do pobrania:

wzór uchwały komisji habilitacyjnej

załącznik do uchwały komisji habilitacyjnej

wzór protokołu

lista obecności

głosowanie w sprawie wyrażenia zgody dotyczącej nadania stopnia doktora habilitowanego

proponowany harmonogram posiedzenia komisji habilitacyjnej oraz przebiegu kolokwium habilitacyjnego