Plan działań sekretarza Komisji habilitacyjnej
- Współpraca z Prodziekanem ds. Nauki w szczególności w sprawie organizacji posiedzenia komisji habilitacyjnej i zawiadomienia członków Rady Wydziału o kolokwium habilitacyjnym.
- Nawiązanie kontaktu z przewodniczącym komisji habilitacyjnej i omówienie zasad pracy komisji.
- Kontakt z pozostałymi członkami komisji i przekazanie ustaleń dokonanych z przewodniczącym.
- Po wpłynięciu ostatniej recenzji, ustalenie z przewodniczącym terminu, miejsca oraz przebiegu pracy komisji w tym sposobu przeprowadzenia kolokwium habilitacyjnego. Przesłanie recenzji wszystkim członkom komisji.
- Ustalenie ostatecznego terminu posiedzenia komisji habilitacyjnej ze wszystkimi członkami komisji. Posiedzenie komisji wraz z kolokwium habilitacyjnym odbywa się przy obecności minimum 6 osób wchodzących w jej skład, w tym co najmniej 3 recenzentów, przewodniczącego i sekretarza.
- Posiedzenie komisji habilitacyjnej i kolowium habilitacyjne mogą być przeprowadzane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zapewniających w szczególności: transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym między jego uczestnikami; wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym z jednoczesną transmisją obrazu i dźwięku, w ramach której uczestnicy posiedzenia mogą wypowiadać się w jego toku, z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa. Po przeprowadzonym kolokwium habilitacyjnym, komisja obraduje na posiedzeniu niejawnym.
- Pracami komisji habilitacyjnej kieruje przewodniczący. Sekretarz komisji zapewnia obsługę organizacyjną prac komisji.
- Poinformowanie Przewodniczącego Rady Kolegium oraz Biura Rad Kolegiów Nauk drogą elektroniczną o planowanym terminie posiedzenia komisji habilitacyjnej nie później niż w terminie 14 dni przed planowanym kolokwium. Obowiązkiem ustawowym wynikającym z PSWiN art. 222 ust. 1a, jest umieszczenie przez Biuro Rad Kolegiów Nauk w Biuletynie Informacji Publicznej zawiadomienia o kolokwium, w terminie 10 dni przed wyznaczonym terminem przeprowadzenia kolokwium habilitacyjnego oraz zawiadomienie Członków Rady Kolegium Nauk i Członków Rady Wydziału o wydarzeniu naukowym.
- Przesłanie wszystkich recenzji kandydatowi oraz powiadomienie go o terminie i miejscu kolokwium nie później niż w terminie 14 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia kolokwium.
- Kolokwium ma charakter publiczny z wyłączeniem kolokwium w zakresie osiągnięć, których przedmiot jest objęty ochroną informacji niejawnych.
- Podczas kolokwium kandydat przedstawia swoje osiągnięcia naukowe będące podstawą do nadania stopnia. Prezentacja przyjmuje formę krótkiego wykładu (slajdy). Po wygłoszeniu wykładu, przewodniczący komisji habilitacyjnej otwiera dyskusję. W trakcie dyskusji kandydat odnosi się do treści recenzji oraz udziela odpowiedzi na zadane pytania. Do zadania pytań uprawniony jest każdy uczestnik kolokwium.
- Sporządzenie protokołu z kolokwium habilitacyjnego, który stanowi załącznik do protokołu z posiedzenia komisji habilitacyjnej, na którym podjęta została uchwała w sprawie wyrażenia opinii o nadaniu lub odmowie nadania stopnia doktora habilitowanego (zapoznanie wszystkich członków komisji z dokumentami w celu akceptacji lub wniesienia uwag)
- Przygotowanie w porozumieniu z przewodniczącym projektu uchwały komisji habilitacyjnej. Zgodnie z uchwałą nr 210/2024 Senatu UMP z dnia 18 września 2024 r. uchwałę komisji habilitacyjnej wraz z uzasadnieniem podpisuje jej przewodniczący oraz osoby upoważnione w protokole.
- Prowadzenie wszelkich spraw organizacyjnych związanych z przygotowaniami do posiedzenia komisji habilitacyjnej i kolokwium habilitacyjnego oraz przebiegu całości wydarzenia w tym m.in.: rezerwacja sali Senatu/sali A lub B w Centrum Kongresowo - Dydaktycznym na posiedzenie komisji - mgr Jolanta Michalska, Sekcja Organizacji Wydarzeń tel. 854 73 84, e-mail: ckd@ump.edu.pl , rezerwacja sali C w Centrum Kongresowo - Dydaktycznym - mgr Bogna Sas, tel. 854-75-23, e-mail: bognasas@ump.edu.pl , obsługa informatyczna wideokonferencji ( kontakt tel. 603 990 756), założenie wydarzenia oraz łaczenie za pomocą platformy Microsoft TEAMS, współpraca z informatykami obsługującymi wyżej wymienione sale w CKD tj. mgr inż. Jacek Drożniewski - jdrozniewski@ump.edu.pl , mgr Marcin Wiksler-Sadowski - msadowski@ump.edu.pl , lic. Bartosz Kajdasz - bkajdasz@ump.edu.pl .
- Powiadomienie wszystkich członków komisji o formie posiedzenia komisji habilitacyjnej.
- Przekazanie do Biura Rad Kolegiów Nauk w terminie 6 tygodni od dnia otrzymania ostatniej recenzji uchwały z uzasadnieniem wraz z pozostałymi dokumentami ( ustawa PSWiN art. 221 ust. 11 )
Dokumenty do pobrania:
wzór uchwały komisji habilitacyjnej
załącznik do uchwały komisji habilitacyjnej
wzór protokołu
lista obecności
głosowanie w sprawie wyrażenia zgody dotyczącej nadania stopnia doktora habilitowanego
proponowany harmonogram posiedzenia komisji habilitacyjnej oraz przebiegu kolokwium habilitacyjnego