Wniosek w sprawie ubiegania się o finansowanie kosztów związanych z postępowaniem o nadanie tytułu naukowego profesora, należy kierować do Prorektora ds. Nauki prof. dra hab. Michała Nowickiego.
14.07.2025 Rada Doskonałości Naukowej
Komunikat nr 9/2025 – w sprawie nowych wzorów dokumentów w postępowaniu w sprawie nadania tytułu profesora
Rada Doskonałości Naukowej informuje, że na mocy uchwały Prezydium RDN z dnia 30 czerwca 2025 r., podjętej na podstawie art. 228 ust. 1a ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2024 r. poz. 1571 z późn. zm.), z dniem 1 sierpnia 2025 r. zmianie ulegają następujące dokumenty, które są wymagane do złożenia w postępowaniu w sprawie nadania tytułu profesora.:
wniosek przewodni w dziedzinie nauki;
uzasadnienie posiadania wybitnych osiągnięć naukowych;
uzasadnienie posiadania wybitnych osiągnięć artystycznych.
Zgodnie z nową treścią dokumentu pt. „wniosek przewodni w dziedzinie nauki” osoby ubiegające się o nadanie tytułu profesora zobowiązane są przedłożyć zaświadczenia wystawione przez instytucje naukowe potwierdzające odbycie staży naukowych.
Zmiany w treści dokumentów pt. „uzasadnienie posiadania wybitnych osiągnięć naukowych” oraz „uzasadnienie posiadania wybitnych osiągnięć artystycznych” dotyczą osób, które nie legitymują się stopień doktora habilitowanego. Osoby te będą zobowiązane wskazać w ramach wymienionych dokumentów na posiadanie najwyższej jakości osiągnięć naukowych albo artystycznych, wraz z uzasadnieniem.
Poniżej znajduje się link do strony Rady Doskonałości Naukowej dotyczący wymagań dokumentacyjnych wniosków w sprawie nadania tytułu profesora.